Sklep Medyczny rekomendowany przez specjalistów.
Z jakich powodów warto odwiedzić sklep medyczny stacjonarny zamiast kupować online?

Z jakich powodów warto odwiedzić sklep medyczny stacjonarny zamiast kupować online?

Wiele osób decyduje się na kupowanie różnego rodzaju sprzętu rehabilitacyjnego, akcesoriów i innych wyrobów medycznych, w Internecie. Czy jednak zawsze jest to dobre rozwiązanie dla samego pacjenta? Sprawdzamy, z jakich powodów warto odwiedzić sklep medyczny stacjonarny, zamiast kupować online.

  1. Pozorne oszczędności podczas zakupów online

Klienci dokonujący zakupów internetowych podkreślają, że często są one znacznie tańsze, aniżeli w sklepach stacjonarnych. Jednak w przypadku wyrobów medycznych, takie oszczędności mogą okazać się pozorne i w rzeczywistości klient płaci więcej, a do tego naraża się na niepotrzebny stres.

Wystarczy bowiem wyobrazić sobie, że zamówiony online sprzęt medyczny dociera uszkodzony, niekompletny lub nawet inny od tego, za który zapłacił klient. W takiej sytuacji konieczne jest odesłanie zamówienia i następnie oczekiwanie na dostarczenie nowego produktu. To zatem wiąże się ze stratą i pieniędzy, i czasu – a przecież sprzęt medyczny jest często potrzebny niemal natychmiast.

Warto podkreślić również konieczność oczekiwania na przesyłkę – chociaż sprzedawcy internetowi zapewniają często stosunkowo błyskawiczną wysyłkę, z różnych powodów paczka może dotrzeć ze znacznym opóźnieniem lub nawet zaginąć w trakcie transportu.

Zakup w medycznym sklepie stacjonarnym zapewnia możliwość wyboru danego artykułu od razu, bez obaw o otrzymanie uszkodzonego produktu (a nawet, jeżeli okaże się on wadliwy, można, z dowodem zakupu, wymienić go na sprawny).

Do tego, nawet jeżeli w sklepie internetowym dany wyrób medyczny jest nieco tańszy, niż w sklepie działającym stacjonarnie, należy doliczyć do niego także koszty przesyłki – w przypadku artykułów większych gabarytów cena transportu może sprawić, że łącznie klient zapłaci więcej, niż „na miejscu”.

  1. Zakupy z doradcą w sklepie stacjonarnym
Lekarze

Niewątpliwie ogromną zaletą wynikającą z dokonywania zakupów w stacjonarnym sklepie medycznym, jest możliwość skorzystania na miejscu z usług doradcy. Dlaczego to takie ważne?

Osoba pracująca w sklepie stacjonarnym posiada odpowiednią wiedzę na temat wyrobów medycznych oferowanych pacjentom. Tym samym jest w stanie idealnie dobrać produkt poszukiwany przez klienta czy też zalecony przez lekarza lub fizjoterapeutę. 

Doradca w medycznym sklepie stacjonarnym jest w stanie zaproponować kilka różnych wyrobów medycznych danej kategorii, dobierając dla klienta wariant, który najbardziej mu odpowiada, chociażby pod względem ceny.

Jeżeli w sklepie stacjonarnym potrzebny sprzęt nie jest dostępny od ręki, doradca jest zazwyczaj w stanie zamówić dla klienta wybrane akcesoria i inne wyroby medyczne, na przykład od razu w odpowiednim rozmiarze. Ponadto sprzedawca w punkcie stacjonarnym może udzielić dodatkowych informacji dotyczących dopłat czy refundacji.

  1. Możliwość przymierzenia lub wypróbowania wyrobu medycznego w sklepie stacjonarnym

Stacjonarny sklep medyczny zapewnia klientom obsługę, które platforma online nie jest w stanie zaproponować – mowa, oczywiście, o możliwości wypróbowania sprzętu czy też przymierzenia wyrobu medycznego na miejscu. Ma to szczególnie duże znaczenie w przypadku takich artykułów, jak chociażby ortezy różnego rodzaju, kule inwalidzkie czy podobny sprzęt.

Istotną zaletą dokonywania zakupów w medycznym sklepie stacjonarnym jest zatem możliwość dopasowania konkretnego produktu i sprawdzenia, w jaki sposób działa lub czy użytkownikowi odpowiada jego konstrukcja, materiały z jakich został wykonany produkt i czy jest w stanie poprawnie z niego korzystać.

  1. Kompleksowe wsparcie posprzedażowe w sklepach stacjonarnych
Pielęgniarka

W sklepie stacjonarnym, który oferuje wyroby medyczne, klient może liczyć na fachową obsługę posprzedażową. Korzystając ze sprzętu medycznego, zwłaszcza po raz pierwszy, każdy użytkownik ma prawo popełnić błąd czy zapomnieć, jak miało być zakładane wybrane akcesorium (na przykład orteza stawu barkowego).

Doradcy i sprzedawcy w stacjonarnym sklepie medycznym, nawet po dokonaniu zakupu, pozostają do dyspozycji klienta i gotowi są pomóc mu w bezpiecznym i prawidłowym stosowaniu sprzętu medycznego

Do tego, w ofercie sklepu stacjonarnego, klient może szybko znaleźć wszelkiego rodzaju elementy eksploatacyjne, zużywające się w trakcie korzystania z wyrobów medycznych. Doradca w sklepie dobierze je w sposób prawidłowy – użytkownik, który chciałby zamówić je online, nie zawsze dysponuje odpowiednią wiedzą na ten temat, a sprzedawcy internetowi również nie zawsze są w stanie poprawnie dobrać wybrane materiały „na odległość”.

Możliwość skorzystania z obsługi posprzedażowej jest również korzystna dla pacjenta w sytuacji, gdy takie materiały, z różnych powodów, są potrzebne od razu – wówczas wystarczy udać się do sklepu stacjonarnego i, po prostu, dokonać zakupu.

Korzystanie ze sklepów medycznych stacjonarnych i online ma swoje wady i zalety. Jednak, zawsze biorąc pod uwagę dobro i zdrowie użytkownika wyrobów medycznych, wybór tej pierwszej opcji wydaje się być znacznie lepszą decyzją!